Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Ellen van Teeffelen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik even iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes bij mijn laatste verslag! Erg leuk om te lezen!

Hier weer een nieuw verslag van mij. Vrijdag 7 februari hadden we een braai bij ons thuis, dat was erg gezellig geweest. Op den duur kwam iemand op het idee om een weekendje weg te gaan naar Jeffreys Bay. Mij leek het erg leuk en dus ben ik op het spontane voorstel ingegaan. Uiteindelijk zijn we met 8 man op het weekendje weg gegaan. Zaterdagochtend zijn we naar Jeffreys Bay gereden. We dropten onze spullen in het backpackers hostel en zijn toen doorgereden naar het sandboarden. We kregen een soort snowboard mee en moesten toen de duinen in gaan lopen. Er was een beginnersduin en een wat hogere duin. In de eerste instantie zijn we begonnen op de beginnersduin. We moesten onze boards waxen en daarna konden we naar beneden scheuren. Dat was erg leuk om te doen! Bij mij ging het aardig goed en daarom ben ik met nog een paar huisgenoten naar de hogere duin gegaan. Tijdens mijn laatste afdaling kwam ik tot ongeveer vijf meter voor de zee uit, het ging dus erg goed en het was super leuk om te doen. Na het sandboarden zijn we doorgereden naar een waterval. Altans we dachten een enorme waterval te zien, maar dat viel een beetje tegen.. Omdat het hier erg droog is de afgelopen weken was de waterval veranderd in een heel dun straaltje water. Onderaan de "waterval" lag een meertje tussen de rotsen. Ook liep er een kabelbaan over het meer. We zijn dus allemaal aan de kabelbaan gaan hangen en lieten ons boven het meer naar beneden vallen, ook dat was erg leuk om te doen. 's Avonds zijn we bij de Mexicaan gaan eten. Na het eten gaf de serveerster aan dat we nog konden blijven voor een drankje in het café bij de Mexicaan. Iedereen was behoorlijk moe van de drukke dag, maar we dachten één drankje kan geen kwaad. Uiteindelijk zijn we er de hele avond gebleven en hebben we er één groot feest van gemaakt met zijn allen.

De dag erna was iedereen wat brak, maar 's middags zijn we lekker gaan surfen! We trokken onze wetsuits aan het liepen met onze surfplanken naar het strand. Daar moesten we eerst beginnen met het oefenen op het zand. Daarna mochten we het water in. In het begin lukte het me nog niet echt om te staan, maar hoe langer we in het water lagen, hoe beter het ging. Ook het surfen was super leuk om te doen! We hebben dus een sportief en leuk weekend gehad met zijn allen!

Iedere donderdag is er hier een bierpongtoernooi in het casino. Het klinkt inderdaad erg raar, in het "Casino", maar het is toch echt waar. In ieder geval deed ik samen met Hilde mee aan het toernooitje. Voor we begonnen moest iedereen die mee deed een pingpongbal in een emmer proberen te gooien. Ik was aan de beurt en ik dacht dat ik mis gooide, uiteindelijk zag ik iedereen juichen en toen kwam ik erachter dat ik raak had gegooid. Doordat ik deze bal raak had gegooid had ik 2000,- rand gewonnen, dat is ongeveer 140 euro!! Dus ik was natuurlijk super blij! We hebben er meteen en paar borrels op gedronken en zijn 's avonds nog gezellig op stap gegaan!

Zondag 16 februari zijn we naar het Schotia safaripark geweest. Ook dat was echt super gaaf! Om drie uur 's middags zijn we begonnen met onze tour door de wildernis. Al snel zagen we twee neushoorns, onze gids probeerde steeds dichter bij de neushoorns te komen en uiteindelijk zagen we ze van heel dichtbij. De neushoorns kwamen steeds dichter op ons af gelopen en het vrouwtje snuffelde even aan onze jeep, we voelde dat de jeep een beetje op en neer wiebelde. Wel heel gaaf om zo'n grote beesten van zo dichtbij te zien. Daarna zijn we op zoek gegaan naar de giraffen. Deze hadden we weer snel gevonden en onze gids gaf aan dat we uit de jeep mochten stappen om naar de giraffen toe te lopen. Ook deze dieren hebben we dus van heel dichtbij kunnen zien en we hebben mooie foto's kunnen maken. Na ons bezoekje bij de giraffen zijn we doorgegaan op zoek naar de leeuwen. Deze konden we helaas niet zien, maar we zagen wel twee krokodillen in een bosje liggen en een nijlpaard in het water. Om 7 uur zijn we met zijn allen gaan eten in het park en om 8 uur zijn we op nachtsafari gegaan op zoek naar de leeuwen. Uiteindelijk zagen we ze. Er werd een dood dier recht voor onze jeep neergelegd, zodat de leeuwen werden gelokt. De leeuw kwam op ons afgelopen en nam het dode dier mee. We hebben de leeuw dus van ongeveer een meter afstand kunnen zien, heel erg gaaf dus!! Achter hem kwam de leeuwin met haar twee jongen, super schattig om te zien. We hebben dus veel dieren van heel dichtbij kunnen zien, echt heel erg mooi!

Onze stage is nog steeds leuk! We verbazen ons nog wel iedere dag over de werkwijze van de unitleiders. Ze zijn liever lui dan moe en ze zijn drukker bezig met andere dingen dan met de kinderen. Een unitleider gaf vandaag aan dat ze niet volgens het dagprogramma kon werken, omdat ze een koelkast moest verplaatsen... een beetje raar dus! Verder is er vandaag een unitleider ongeveer drie kwartier weggeweest, dus moesten wij de kinderen maar een beetje vermaken. Ik pakte de klei (die nog in de verpakking zat) en begon te kleien met de kinderen. Volgens mij hadden de kinderen nog nooit eerder met klei gespeeld. Ik deed voor hoe je moest kleien en de kinderen aten daarna de klei op of ze gooide ermee door de unit. We kunnen ze nog veel leren in ieder geval!

Al met al is het hier dus nog steeds super leuk en we maken nog steeds erg veel mee hier! Donderdag zitten we hier al weer vier weken.. Tja, ze zeggen niet voor niets "time flies when you're having fun"! Dat geldt ook voor ons.

Liefs Ellen

• 18 Februari 2014 - 21:26

Lisa:

Hee Ellen,

Super leuk wat je daar allemaal hebt gezien!! Lijkt me echt bijzonder die dieren zo van dichtbij te zien.
    En op stage heb je ze inderdaad nog veel bij te leren haha. Jij vermaakt je daar wel, zo te lezen!

Geniet ervan!

X Lisa

• 18 Februari 2014 - 22:02

Ome Hub & Tante Mariet:

Ha Ellen.
    Wat geweldig wat je daar allemaal meemaakt.
    Ja om de dieren van zo dichtbij te zien is geweldig,
    wij hebben t zelf ook mogen ervaren.
    Het personeel in die warme landen is overal het zelfde,
    liever lui dan moe.
    Hopelijk verkoopt jou moeder heel veel kaarten dat ze het geld
    van de verkoop naar jou kan overmaken om voor die kindjes wat te kopen.

Nog heel veel succes en tot het volgende bericht.

Groetjes Ome Hub Tante Mariet

• 18 Februari 2014 - 22:51

Ome Sjaak En Tante Arna:

Hoi Ellen.
    Wat een plezier daar.
    Geniet ervan en maak er leuke foto"s van zodat wij er straks ook van kunnen genieten.
    Groetjes

• 18 Februari 2014 - 23:04

Ome Jan En Tante José:

Ha Ellen
    Super leuk wat jij allemaal mee maakt.
    lijkt meer op een vakantie dan op stage lopen.
    Je hebt groot gelijk, dus geniet ervan.
    Gr. Ome Jan en Tante José

• 19 Februari 2014 - 16:49

Ome Jac En Tante Ton:

Hoi Ellen,
    Wat heb jij al veel meegemaakt.
    en allemaal die wilde dieren dat lijkt me super leuk
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Ome Jac en Tante Ton

• 19 Februari 2014 - 18:24

Ellis:

Hey Ellen,

Leuke foto's! En leuke avonturen, ik had al het een en ander van jullie Ine gehoord.

Geniet ervan!

Groetjes Ellis

• 19 Februari 2014 - 19:18

Mien En Jo:

Leuk om weer wat te lezen. Ga maar lekker verder met genieten.

Groetjes
    De Luitjes

• 19 Februari 2014 - 22:41

Inge Vervoordeldonk:

Hee Ellen,

Wat een leuk verhaal. Ik ben jaloers hoor, safari, sandboarden, het staat allemaal nog op mijn lijstje.
    En dan ook nog die wilde dieren... waauw!
    Geniet er nog van Ellen, want het gaat super snel zoals je al merkt :)

Liefs Inge.

• 19 Februari 2014 - 23:52

Anny:

Ha meisje , het is daar geloof ik een groot feest hè, super geniet er maar lekker van. Vanavond op koor kaarten verkocht voor jullie kindjes daar, kaarten die tant Mariet voor je gemaakt heeft voor de verkoop. Morgen neem ik ze ook nog mee naar mijn werk voor het goede doel natuurlijk. Verjaardagen in de familie zitten er ook weer bijna op, donderdag 27 februari Marieke nog en dan op naar de carnaval! dat ga je dit jaar niet beleven of doe ze daar ook aan carnaval ha ha ? In afwachting naar je volgend verslag veel lief groetjes Anny

• 20 Februari 2014 - 15:25

Anja Beks:

Hallo Ellen, super leuk om je verhalen te lezen. Maak veel plezier en ga erop uit, voor je het weet zit het er al weer op! Groetjes Anja Beks en de rest!

• 20 Februari 2014 - 16:07

Mayke:

Wat een gave dingen maak je mee zeg.
    Super dat surfen!
    En al zoveel dieren gezien!

Lijkt me ook erg triest om te zien, dat de kindjes daar niet echt aandacht krijgen.
    Maar met jou erbij, komt dat zeker goed.

Doei

Gr. Ons

• 21 Februari 2014 - 16:59

Veronique:

Hoi Ellen.

Je ziet er goed uit al een lekker kleurtje gekregen zie ik wel.
    Het is toch allemachtig prachtig wat jij allemaal ziet en meemaakt.
    Geniet er van .

Groetjes Dave Veronique en Ise

• 27 Februari 2014 - 10:54

Christ En Thea:

Hoi Ellen,
    Leuk je zo te zien op die foto's. 't Is daar echt genieten. Wat mooi hoe je die verslagen schrijft. Je krijgt 't gevoel dat je er ook bij bent geweest.Die luiheid daar is natuurlijk te wijten aan 't klimaat. Stress-problemen zullen ze daar wel niet hebben. We zien weer uit naar je volgende verslag en foto's. Vrienden van ons gaan in sept. ook op vakantie naar Zuid Afrika. Als ze bij ons zijn willen ze eerst jouw reisverslag en foto's zien. Ze zeggen dat ze daar mee in de stemming komen en hebben nu nog meer zin om te gaan. Nou lieve meid, leer en geniet.

Heel veel lieve groetjes van ome Christ en tante Thea