Aankomst in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu Aankomst in Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Port Elizabeth

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Even een update over onze reis naar Zuid-Afrika. Woensdag 22 januari vertrokken we vanaf Düsseldorf. Na het afscheid nemen liepen Hilde en ik door om onze vlucht te pakken. We waren nog geen minuut weg en toen rende ik heel snel terug naar iedereen, ik was namelijk mijn jas vergeten... die had ons Ine nog in haar handen en daar zat ook mijn telefoon in. Gelukkig stond iedereen nog naar ons te kijken en had ik mijn jas snel weer terug. Toen begon ons avontuur echt. Ik had nog nooit eerder gevlogen en ik vond het daarom ook best wel spannend! Maar gelukkig is alles verder goed gegaan en het viel me honderd procent mee! Ik vond het super mooi, omdat we 's avonds vlogen zagen we heel Londen oplichten. In Londen moesten we even overstappen op de volgende vlucht, maar ook dat ging goed. Toen we aankwamen in Johannesburg hebben we onze bagage opgehaald. We wilde onze backpacks zo snel mogelijk weer kwijt, dus zijn we meteen opzoek gegaan naar een incheckpunt waar we ze weer konden inleveren. Omdat het een groot vliegveld is en we niet wisten waar we naar toe moesten kwam er direct een man naar ons toe die onze kar ging duwen en die ons liet zien waar we naar toe moesten. Volgens mij zag hij aan ons dat we echt niet wisten waar we naar toe moesten en dat we daarom een makkelijke prooi waren voor hem om geld te vangen. Wij vonden de hulp erg fijn, maar toen we op de plaats van bestemming aankwamen probeerde hij ons € 20,- lichter te maken. Hier schrokken we best wel van, omdat hij ons in totaal nog geen vijf minuten had geholpen. Uiteindelijk hebben we hem toch maar €10,- gegeven. Hier is dat echt heel veel geld, maar we wisten op dat moment niet goed wat we anders moesten doen. Verder ging de vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth goed. We werden opgehaald en naar ons studentenhuis gebracht.

Het huis hier is best wel mooi, we hebben een grote keuken en woonkamer en een heel mooi en groot zwembad in de tuin. Omdat het hier ongeveer 30 graden is, is het super lekker om af en toe een duik te nemen. Vanaf het balkon kun je het strand super goed zien, erg mooi dus!

De dag nadat we waren aangekomen kregen Hilde en ik de sleutel van onze huurauto. We hebben een mooie auto, alleen is het links rijden nog even wennen. In de bochten moet je opletten dat je weer op de linkerbaan gaat rijden en het knipperlicht zit aan de verkeerde kant. Dit zorgde ervoor dat ik (vooral in het begin) mijn ruitenwissers aanzetten.. Een keer ging ik per ongeluk spookrijden, maar gelukkig was er op dat moment niemand op de weg en kon ik snel keren!

Vrijdagavond zijn we met de huisgenoten wezen uiteten, dat kan hier erg goed en voor maar een paar euro's. Na het eten krijg je het overgebleven eten mee in een doggybag, zodat ze zo min mogelijk eten hoeven weg te gooien. Na het eten zijn we nog wezen stappen met z'n allen. Ook dit was erg leuk!

Volgende week vrijdag hebben we een kennismakingsgesprek met onze stagebegeleidster. De maandag erop gaan we daadwerkelijk aan de slag met ons afstudeeronderzoek. We hebben veel zin om aan de stage te beginnen!

Het gaat hier verder allemaal goed en we hebben het hier tot nu toe al goed naar onze zin!

Tot de volgende keer!

Liefs Ellen

  • 26 Januari 2014 - 20:25

    Ellis:

    Hoi Ellen,

    Een heel avontuur, maar ik merk het wel, dat gaat helemaal goedkomen! Geniet van je weekje vrij, en alvast veel plezier en succes op stage!

    Groetjes Ellis

  • 27 Januari 2014 - 09:16

    Ome Hub Tante Mariet:

    Ha Ellen.

    Voor het eerst in het vliegtuig en dan al z'n lange reis toppie.
    Pas op voor de olifanten en de giraffe hi hi.
    Heel veel plezier daar en succes op de stage.
    We zien uit naar het volgende verslag.

    Groetjes Ome Hub Tante Mariet

  • 27 Januari 2014 - 09:56

    Lisa:

    Hee Ellen,

    Jas en telefoon bijna vergeten, het kan er ook maar weer eentje gebeuren!! Haha
    Fijn dat jullie zo'n lekker weer hebben en lekker kunnen zwemmen.
    Geniet van je vrije dagen en veel succes op stage!!

    X Lisa

  • 27 Januari 2014 - 19:47

    Pino :

    hey kliene toen ik je verslag las dacht ik dat jullie ine vertrok sorry ine!! heel veel plezier en tot schrijfs

  • 28 Januari 2014 - 15:35

    Sjan Geenen:

    Hoi Ellen,
    Leuk om ook foto's te zien van de omgeving. Heb ik tot nu toe gemist!
    Pas goed op Hilde en op jezelf natuurlijk!

    Groetjes,
    Sjan

  • 29 Januari 2014 - 11:26

    Josien Slaats:

    heij ellen
    geniet van je verblijf daarin Africa en maak er een leuke stage van
    grtz josien

  • 31 Januari 2014 - 10:29

    Renate:

    Hee Ellen,

    Dat zou wel erg geweest zijn, telefoon vergeten! Gelukkig kwam je er heel snel achter. Ga lekker genieten nog van die paar dagen vrij en succes op jullie afstudeerstage.

    X Renate

  • 31 Januari 2014 - 14:33

    Frank En Moniek:

    Ha Ellen
    Fijn dat alles zo goed gegaan is, en dat je het naar je zin hebt.
    Luxe hoor zo'n zwembad bjj je kamer
    Wij wensen je veel plezier en succes met je stage in zuid afrika
    Groetjes
    Frank , Moniek en Florian

  • 01 Februari 2014 - 20:20

    Karin B:

    Hoi Ellen,
    Fijn dat alles goed is gegaan.Een heel ervaring maar geniet ervan.En veel succes met je stage. Ik volg je reis verslagen wel.
    Groetjes,
    Karin B

  • 05 Februari 2014 - 15:59

    Ome Jo En Tante Virs Gielen.:

    Hallo Ellen.
    Je eerste verslag gelezen.Al veel meegemaakt,je eerste vliegreis!Al die wilde dieren.Erg leuk,
    Wij wensen jullie allen veel succes met de stage.En geniet ondertussen van de mooie natuur
    het lekkere weer en alle kindertjes waar jullie voor moeten werken
    Liefs Ome Jo en Tante Virs.

  • 09 Februari 2014 - 18:50

    Edwin, Mirjam, Ilse & Nils:

    Hoi Ellen,

    Kei-leuk om te lezen!!! Dat is vakantie vieren, stage lopen en afstuderen in één; wat wil je nog meer!

    Heel veel plezier en succes!!!

    Groetjes uit Roggel, Edwin, Mirjam, Ilse & Nils

    Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 7978

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: