Gospel, stage en weekendjes weg - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu Gospel, stage en weekendjes weg - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ellen Teeffelen - WaarBenJij.nu

Gospel, stage en weekendjes weg

Door: Ellen van Teeffelen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 April 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Hallo allemaal,

Er zijn weer een paar weken voorbij gevlogen, dus weer tijd voor een update. We hebben hier weer veel gezien, gedaan en natuurlijk genoten.

Drie weken geleden zijn we naar een gospel kerk geweest. We hadden verwacht dat het er net zoals in de films uit zou zien, allemaal donkere vrouwen met leuke jurken aan en veel gezang, maar we stapte de kerk binnen en we zagen vooral blanke gezichten. Best wel raar als je dat niet verwacht. Toen we eenmaal in de kerk zaten kwam de pastoor naar ons toe en hij verwelkomde ons, daarna kwamen er nog een paar mensen van de kerk naar ons toe om ons welkom te heten. Toen de mis begon gaf de pastoor aan dat er zes Nederlandse meiden in de kerk zaten en we kregen een warm welkom. De hele kerk keek ons aan en iedereen begon voor ons te klappen, erg leuk dus. Daarna werd er veel gezongen en de sfeer die er hing was echt geweldig. Na de mis die 2 uur duurde, kwam de pastoor nog even naar ons toe en hij gaf aan dat we de week erop zeker terug moesten komen en hij vond het leuk dat we waren geweest. Verder kregen we van veel mensen uit de kerk nog een knuffel, erg vreemd, maar wel leuk.

Laatst geleden kregen we ineens een telefoontje van Amber. Een unitleider op stage bleek TBC te hebben en omdat het erg besmettelijk is moesten wij ons ook laten testen. We zijn heel Port Elizabeth rond gereden tot we eindelijk ergens geholpen konden worden. We waren best wel bang voor de uitslag en we wisten niet hoe we getest zouden worden. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, de dokter stelde ons allemaal vragen en ze controleerde onze longen. Gelukkig hebben we alle drie geen TBC, dus we konden letterlijk en figuurlijk weer opgelucht ademhalen. Omdat Hilde en ik eindelijk ons visiedocument van school af hadden gekregen (wat echt super veel werk was) en omdat we opgelucht waren dat we geen TBC hadden zijn we lekker gaan uiteten met de huisgenoten.

Hilde en ik hebben allebei ons visiedocument gehaald gelukkig en nu zijn we druk bezig met het uitwerken van ons onderzoek. We moeten nog veel doen en we hebben nog maar weinig tijd, maar we doen ons best en we hopen het zo snel mogelijk af te krijgen.

Afgelopen weekend ben ik met een aantal huisgenoten naar Jeffreys bay geweest. We wilde eigenlijk gaan surfen, maar omdat de golven niet goed waren en het super hard waaide zijn we weer naar de waterval gegaan waar je met de kabelbaan naar beneden kunt glijden. Ook deze keer was het weer leuk en het was mooi weer, dus dat was ook heerlijk. Het enige minpuntje van de dag was dat onze achterband van de auto lek was, alweer!!! Het is nu al de derde band die we moesten verwisselen. Ik heb alle drie de keren gekeken naar hoe iemand anders de band verwisselde, maar ik denk dat ik het nu zelf wel zelf kan. Ik hoop alleen niet dat we nog een keer pech krijgen met de auto.

Dit weekend zijn we een weekendje weggeweest naar Knysna. Dat is een onderdeel van de Garden Route. Het is echt een super mooie plek om te zien! Vrijdagmiddag zijn we naar Knysna toe gereden en toen we 's avonds aankwamen hebben we onze spullen gedropt in het hostel en zijn we lekker gaan uiteten in een heel mooi restaurant. De dag erna zijn we vroeg opgestaan om te gaan kanoën, we wilde eigenlijk gaan duiken, maar dat ging helaas niet meer door. Het kanoën was wel leuk, maar we dachten dat we richting zee zouden gaan. Uiteindelijk bleek dat we de verkeerde kant op gingen en we dus meer de boskant zagen. Toch was dat ook super mooi en hebben we evengoed kunnen genieten van het mooie uitzicht. 's avonds wilde we gaan genieten van de zonsondergang. We moesten snel naar de bergtop rijden om de zonsondergang nog te kunnen zien. Uiteindelijk was de zon al achter de bergen, maar het uitzicht was nog steeds echt schitterend. We kwamen uit op een plek waar de oceaan en het rivierwater bij elkaar komen. Echt prachtig om te zien, daarnaast was het uitzicht van de bergen en grotten die we zagen ook echt spectaculair. Echt een hele mooie plek om te zien!!
Nadat we ons backpackershostel hadden gevonden kwamen we erachter dat er een paar van onze huisgenoten die naar Kaapstad waren geweest daar ook sliepen. We hebben gezellig bij het kampvuur gezeten en even lekker bij kunnen kletsen. De dag erna zijn we gaan ziplinen, we gingen met een kabelbaan over de watervallen glijden. Heel leuk om te doen en erg mooi!

We hebben dus weer veel leuke dingen mee mogen maken hier! Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, maar dan worden mijn verslagen nog langer dus dat doe ik maar niet ;)

Veel liefs,

Ellen

• 07 April 2014 - 09:07

Mama V.Teeffelen.:

Ha Puk
    Wat gezellig weer al die leuke uitstapjes,
    Vergeet je de opdrachten voor school niet ?
    Want het is zo 26 april dat jou mannetje komt !
    Dan heb je echt vakantie.
    Geniet nog maar lekker !

Dikke knuffel van ons allemaal.

• 07 April 2014 - 09:32

Mien Luijten:

Ha Ellen

Enkele foto's kwamen al op facebook voorbij, zien er weer goed uit.
    En je verhaal klinkt ook weer goed. We kunnen straks jou wel inzetten als we de banden moeten wisselen, dus je leert daar in ieder geval ook nog wat.(grapje)
    Hier gaat alles vooruit, nog een weekje dan zit Wiljan ook in haar appartementje.
    Deze week nog de gordijnen op maat maken en dan verhuizen.

Groetjes en tot kijk op de scype
    Mien

• 07 April 2014 - 13:05

Veronique:

Ha. Ellen

Wat weer een leuk reis verslag.
    Jij maakt het daar wel mee.
    Geniet er nog van.

Groetjes Veronique

• 10 April 2014 - 16:38

Ome Sjaak En Tante Arna:

Ha Ellen.
    Wat hebben jullie het leuk daar zeg.
    Geniet ervan en UITKIJKEN !!!!!!!!!!!!!
    Groetjes

• 11 April 2014 - 14:54

Josien:

heij ellen
    het blijft spannend om al je verhalen te lezen.
    geniet van alles wat je daar meemaakt en zorg dat je heelhuids terugkomt in ons kleine maar ook zo gezellige neerkant.
    we hebben op dit moment in meijel ook olifanten staan dus hoeven we er niet voor naar het verre Africa.
    tot gauw
    grtz de slaatsjes

• 11 April 2014 - 14:58

Christ En Thea Ugen:

Hoi Ellepel,
    Allereerst hartstikke bedankt voor je leuke verjaardagskaart!! Dan proficiat met 't behalen van je visiedocument. We hebben weer genoten van je prachtig verslag. Jammer dat het zo kort was[ha,ha].
    Onze Marba is gearriveerd.. en ja 't is lekker druk maar ze doet 't fantastisch. 's Avonds zijn we alle drie kei-muug en daarom slapen we 'nachts heel goed. Tijd gaat wel snel vind je niet? Pieter is al bijna bij jou en dan kunnen jullie nog even genieten van een vakantie. Ben voorzichtig en tot schrijfs.

Liefs,
    Tante Thea en Ome Christ.